Dag 5: Yogjakarta ( paleis sultan en zilvershop) - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van 40jarighuwelijk - WaarBenJij.nu Dag 5: Yogjakarta ( paleis sultan en zilvershop) - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van 40jarighuwelijk - WaarBenJij.nu

Dag 5: Yogjakarta ( paleis sultan en zilvershop)

Door: Stoffel en Rowena

29 Juli 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Laatste volle dag in Yogjakarta.

Vanmorgen om 09.00 zaten we weer lekker aan het ontbijt. Onze tortelduifjes waren ietsiepietsie later, die hadden zich verslapen.
Om 10.00 stond Andy alweer klaar om ons naar het paleis van de sultan te rijden.
Het was er behoorlijk druk met schoolgaande jeugd.
Ik had me wat meer voorgesteld van het paleis, het was erg sober vond ik. Er waren veel verschillende ruimtes waar serviesgoed/klederdracht/schilderijen en ceremonies tentoongesteld werden. We hebben een klein stukje van een wajangpoppenspel gezien en een soort van plein waar meditatie muziek werd gemaakt.

Na het bezoek zijn we naar een zilvershop gereden. Hier lieten ze zien hoe zilver werd gemaakt en bewerkt. Natuurlijk was de uitgang via de shop te bereiken, en ook hier hebben we wat souvenirs meegenomen.
Na een lekker kopje koffie met mister guide zijn we terug naar het hotel gereden.
We hebben nog even gezwommen en om 19.00 zaten we weer aan tafel voor het avondeten.
Als toetje hadden we een verassing voor Ron en Naomie geregeld een overheerlijke chococake.

Als afsluiter van 5 mooie dagen yogjakarta hebben we met z'n alle nog een cocktail gedronken. Mam en tante ellie hebben een of ander indianendranje gedronken. Volgens de dames zat er erg veel alcohol in, maar ook dit was geen probleem voor de dames.

O ja wij hebben hier een man bij het hotel staan in een soort klederdracht wat ik eruit vind zien als een elfje. We noemen hem Kuuëp. We zijn ook even met kuuëp op de foto geweest.

Anna en mees vermaken zich prima hier en kijken zich de ogen uit.
Morgen hebben we nog een halve dag en dan vliegen we door naar Bali.
Wij zijn erg nieuwsgierig.

• 29 Juli 2015 - 19:10

Ingrid:

Geej ziet dr hielemaol stil van zeen ik...

• 29 Juli 2015 - 19:23

Ilona:

ik reis heeel nieuwsgierig mee

• 29 Juli 2015 - 19:36

Mia Van Dijk :

wat een leuke foto`s heel veel plezier met z`n allen
    en groetjes vanuit een " herfstachtig " Venlo

• 29 Juli 2015 - 20:42

Hans Tilmans:

Laat de sultan maar in zijn paleis en dan je küup maar mee naar Bali.
    Leuke dag denk ik en morgen veel succes met de reis naar Bali
    Ajuu