Dag 18: Dinsdag 11-08-2015 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van 40jarighuwelijk - WaarBenJij.nu Dag 18: Dinsdag 11-08-2015 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van 40jarighuwelijk - WaarBenJij.nu

Dag 18: Dinsdag 11-08-2015

Door: Lisette

11 Augustus 2015 | Indonesië, Denpasar

Vandaag gaat de familie naar Lovina, Yaya is de chauffeur en zet iedereen af in de stad. Via een weg waar veel kraampjes waren, kwamen ze uit bij een crematie. Yaya vertelde dat een crematie zoals zij hebben gezien €2000,00 kost. Voor mensen met geld zijn de kosten €20.000 en voor de koning €200.000. Zo komt het voor dat een overledene gecremeerd wordt, maar de ceremonie pas later plaats vindt als de familie er geld voor heeft gespaard. Vervolgens door het dorp gewandeld en heeft Elly een tjitjak van hout gekocht. In een lunchroom een hapje gegeten. Gekeken hoe de bootjes binnen kwamen van een zeilwedstrijd. De zeilen waren van plastic. Gewandeld en tussen de plaatselijke bevolking gezeten en gekletst. Terug bij de villa werd er weer gezwommen en om 18.00 uur stond het diner klaar. Om 19.00 uur heeft Krisna, de zoon van Yaya, Ron, Naomie, Elly en mij opgehaald voor een bezoek aan een grote supermarkt. Krisna (22 jaar) nam het boodschappenkarretje van Elly over en reed mooi achter haar aan om de kar te duwen. Waar vinden we dat nog in ons eigen landje? We hebben gevraagd of er ook nog een babywinkel was in Singrajaja en hier werden we naar toe gereden. Indonesische babyspullen gekocht voor het nieuwe baby'tje Dickhoff door Elly. Dan brengt hij ons naar een lokale pasar malem en hier koopt hij voor Elly en mij echte Arak, rijstwijn van 40 %, mmmmmm. Deze gaan we drinken met jus en het smaakt heerlijk!