Dag 20: donderdag 13-08-2015 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van 40jarighuwelijk - WaarBenJij.nu Dag 20: donderdag 13-08-2015 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van 40jarighuwelijk - WaarBenJij.nu

Dag 20: donderdag 13-08-2015

Door: Lisette

13 Augustus 2015 | Indonesië, Denpasar

Vanmorgen ging de wekker al vroeg af....we gaan dolfijnen kijken en om 05.45 uur staan we buiten te wachten op de twee bootjes die ons komen ophalen. We varen de Balizee op en onderweg zien we steeds meer bootjes. Het is echt een touristisch gebeuren. Beetje varen en dan spot ineens iemand dolfijnen en gaan alle bootjes als een malle naar de plek toe en ik denk dat de dolfijnen denken ........ Wij zien maar een paar dolfijnen, Stoffel zegt dat zij er veel gezien hebben. Mees vind het toch wel spannend en zijn knieën moeten stevig tussen mijn knieën zitten. Als ik mijn benen een beetje ontspan, duwt hij ze weer dicht tegen zijn benen aan. Als we weer bij de villa komen gaan we, Elly, Stoffel, Anna en ik snorkelen in de zee. Het is prachtig! We zien blauwe zeesterren, mooi gekleurde vissen, zeeslangetjes, koraal en een school kleine zwarte visjes. Dan ontbijten en voor we het weten liggen we weer in de zee met onze snorkelspullen en nu gaan Rowena en Mees ook mee. Mees houdt Stoffel vast aan de hand en samen snorkelen ze een heel eind weg. Anna is net zo'n zeemeermin, ze duikt en beweegt in hetbwatwr alsof ze nooit anders doet. Ook Ron en Naomie doen nog een poging en ook zij vinden het toch wel mooi, al blijft Naomie het ook een beetje eng vinden al dat gekrioel onder haar. Het is een hele aparte ervaring om dit samen te doen. De rest van de dag staat in het teken van lezen, zwemmen, massage, drinken en om 16.00 uur worden Naomie, Ron, Theo en ik opgehaald voor een sunset vaart op de zee. Deze is vrij wild en het is bewolkt, dus de zonsondergang is niet dat waar we op gehoopt hadden. De tocht daarintegen is toch heel mooi en we hebben veel geleerd over Bali van onze kapitein, wat je wel en niet moet doen met snorkelen, ceremonies bij geboorte, sterven en huwelijk. De 5 verschillende geloven op het eiland, Boedhisme, Protestanten, Katholieken, Moslims en Hindoeïsme. De Balinezen hebben veel respect voor ieders geloof en respecteren elkaar. Zij begrijpen dan ook niet dat mensen elkaar, vanuit of door hun geloof, iets willen aandoen. Zij zijn daar zeer verdrietig over, aldus onze kapitein Medé. Hij nodigt ons uit om morgen de ceremonie op het strand bij te wonen van zijn dorp dat in het teken staat van de zwarte maan en de reiniging die hier bij hoort. s'Avonds is er in de tempel een ceremonie waar gedanst wordt en ook hier zijn wij meer dan welkom. Het leven van de Balinezen staat voor een groot gedeelte in het teken van ceremonies. Dan is het tijd voor het diner, koffie en nog een praatje en om 22.00 uur ligt of gaat iedereen naar bed.

• 13 Augustus 2015 - 20:04

Claudia:

Wat zien jullie er allemaal heerlijk ontspannen uit ! Erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te kijken.

• 14 Augustus 2015 - 15:49

Silvia:

Hey Familie,
    Als ik zo jullie reisverslagen lees, dan is het een en al genieten!! Een woord geweldig dat het allemaal goed gaat. Mees spannend allemaal he... jij hebt straks wat te vertellen als je thuis komt!! Geniet er nog van en veel plezier samen!! xxx

• 15 Augustus 2015 - 08:59

Ilona:

wat n giga belevenissen allemaal. een reis om nooit meer te vergeten. xxxx