Dag 9: 02-08-2015 zondag Ubud - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van 40jarighuwelijk - WaarBenJij.nu Dag 9: 02-08-2015 zondag Ubud - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van 40jarighuwelijk - WaarBenJij.nu

Dag 9: 02-08-2015 zondag Ubud

Door: Lisette

02 Augustus 2015 | Indonesië, Denpasar

Vanmorgen moesten we vroeg uit bed en om 08.00 uur ontbijten. Eddy onze chauffeur kwam ons om 08.30 uur ophalen. Aan het begin van de oprijlaan werden de offertjes van vandaag neergezet en ook in de auto van Eddy stond het bakje met de verse offertjes van vandaag klaar. Hij heeft ons verteld dat hij iedere morgen, dat wij hij die dag gaat eten in het schaaltje legt, een gebed doet en op die manier vraagt of god hem die dag wil beschermen tijdens het rijden. Eenmooie gedachte en ook wel nodig, want het verkeer is hier echt een grote chaos!
We rijden richting Ubud en stoppen bij een tempel waar de 'Dans van de Baron' wordt opgevoerd. Mees vindt het maar eng en kruipt dicht tegen papa aan. Vervolgens rijden we door naar een plaatselijke markt in Ubud. Hier worden, onder leiding van onze pingelaarster tante Elly, inkopen gedaan en iedereen neemt mooie spullen van Bali mee naar huis. Het eerste gedeelte van de markt was overzichtelijk en heel kleurrijk, het tweede gedeelte vies en het stonk er vreselijk. We hebben in een restaurantje wat gedronken en zijn verder gereden naar de rijstvelden. Dit was niet wat wij bedoelde en we kwamen op een zeer toeristische plek terecht, we vonden het niet bijzonder maar....., Anna zag wel een mega grote spin in een boom zitten en papaja's, kokosnoten en bananen die aan de bomen groeide.
We hadden honger en Eddy bracht ons naar een restaurant 'Dirty Duck'. Hier kon je eend eten, maar gelukkig ook andere dingen!
Via een tussenstop bij een supermarkt terug naar de villa en Mees en Anna zijn direct in het zwembad gesprongen.
Koffie gedronken met heerlijke cake, een spelletje UNO gedaan, nog wat lezen en naar bed.